Om venstre i Bov

Et blomstrende lokalsamfund i hjertet af Sønderjylland

Vi ligger i et idyllisk smørhul i det tidligere Bov Kommune, tæt på den dansk-tyske grænse. Her blomstrer et aktivt erhvervsliv med virksomheder som Padborg Transportcenter, detailhandlende og liberale erhverv.

Skattekroner skaber velfærd og beskæftigelse

Vores velfærdssamfund er baseret på de skattekroner, der skabes af vores erhvervsliv og selvstændige erhvervsdrivende. Området har en stor og engageret arbejdsstyrke, og vi har i mange år haft succes med at tiltrække arbejdskraft fra den tyske side af grænsen. Dette har bidraget til en vedvarende vækst i vores erhvervsliv.

Landbrug og fødevarer: En vigtig del af vores identitet

Landbrug og fødevareproduktion spiller en central rolle i vores område. Aabenraa er kendt for sin svineproduktion, men alle driftsgrene inden for landbruget er repræsenteret i Sønderjylland.

En del af en stærk kommune

Som en del af Danmarks 9. største kommune, Aabenraa, dækker vi et areal på 940,6 km² og har i 2023 over 59.000 indbyggere. Bov Kommune, der blev en del af Aabenraa Kommune ved kommunalreformen i 2007, havde et areal på 148 km² og over 10.000 indbyggere.

Lokale ildsjæle skaber attraktive lokalsamfund

Vores borgere er kendt for deres engagement i lokalsamfundet. Lokale ildsjæle og foreninger er med til at sikre et levende og attraktivt lokalsamfund, der fortsat tiltrækker nye borgere og arbejdskraft til vores område.

Frihed, ansvar og grøn vækst

I VENSTRE BOV tror vi på liberale løsninger og et samfund, hvor borgere tager ansvar for eget liv. Vi prioriterer vækst, arbejdspladser og et attraktivt lokalmiljø. Vi arbejder målrettet for at tiltrække flere virksomheder og sikre en sund erhvervsudvikling i vores område.

Velfærd skabes af et stærkt erhvervsliv

Skattekroner fra virksomheder og selvstændige erhvervsdrivende er fundamentet for vores velfærdssamfund. Vi støtter en politik, der fremmer innovation og entreprenørskab, og som sikrer et godt arbejdsmarked for alle.

Landbrug og fødevarer er en vigtig del af vores identitet

Vi værdsætter det stærke landbrug i vores område og støtter en bæredygtig udvikling inden for landbruget.

Bov er en del af en stærk kommune

Vi er en del af Aabenraa Kommune, Danmarks 9. største kommune med et areal på 940,6 km² og over 59.000 indbyggere. Bov Kommune, der blev en del af Aabenraa Kommune i 2007, havde et areal på 148 km² og over 10.000 indbyggere.

Engagerede borgere skaber attraktive lokalsamfund

Vi er stolte af vores aktive borgere, der engagerer sig i lokalsamfundet gennem foreninger og frivilligt arbejde. Dette engagement er med til at sikre et levende og attraktivt lokalsamfund, der tiltrækker nye borgere og arbejdskraft.

Grøn omstilling med fokus på energiparker

Fra 2023 spiller Aabenraa en endnu vigtigere rolle i Danmarks grønne omstilling. Vores område er udpeget af staten som et af tre områder til etablering af store energiparker med sol, vind og produktion af grønne brændstoffer. Energiparken i Bov, der ligger nord for Bov og tæt på E45, vil have en betydelig positiv effekt på både miljøet og den lokale økonomi.

VENSTRE BOV
er det rigtige valg for dig, der ønsker:

• Et liberalt samfund med fokus på frihed og ansvar
  • Vækst og arbejdspladser i et attraktivt lokalmiljø
  • Et stærkt erhvervsliv, der skaber velfærd
  • Bæredygtig udvikling og grøn omstilling

Mød vores to lokale politikere

Susanne Provstgaard
Vælgerforeningsformand